Diari digital de la comarca de Sóller
Dissabte, 21 de setembre de 2019   |   19:40
 
Enquesta  
Quina nota poses a l’equip PP-Ciudadanos en els cent dies de govern?

0 - 2‘5
2‘5 - 5
5 - 7‘5
7‘5 - 10
 
Javier de Ros i Juan Miguel Goenechea, representants de Goros Investments.
30/08/2019 | 09:30
Denuncien opacitat al Ferrocarril
J.M./G.M.

Els promotors de l’oferta pública d’adquisició d’accions (OPA) al Ferrocarril de Sóller han assegurat aquesta setmana que ja tenen emparaulat un 27% del capital social i que preveuen arribar al 51% en les pròximes setmanes “en una partida que haurem de jugar amb els accionistes majoritaris”.

Javier de Ros i Juan Miguel Goenechea, varen afirmar a Sóller que la proposta d’adquisició d’accions “està anant molt bé” i varen assegurar que “nombrosos petits accionistes contacten amb nosaltres per vendre les seves accions”. Tant és així que varen assegurar que tenen emparaulada la compra d’un 27%, un percentatge que donen per fet s’anirà incrementant fins arribar a la majoria de les accions. És més, Goenechea va assegurar que aquestes negociacions de compra “serà una partida en què hi hauran de jugar els grans accionistes majoritaris”, en tant que els compradors del tren són conscients que no es pot dur a terme si els accionistes majoritaris que estan representats en el consell d’administració no venen la seva participació.

El consell d’administració aglutina actualment més del 50% de la massa accionarial de la companyia, cosa que aboca al fracàs l’OPA si els seus promotors no pacten una compra amb els grans propietaris. Pel que sembla, els grans accionistes no volen vendre els seus paquests accionarials, motiu pel qual els compradors reconegueren que és “una partida que haurem de jugar amb els accionistes majoritaris”.

Javier de Ros i Juan Miguel Goenechea, representants de Goros Investments que promou l’OPA, varen acusar a l’actual direcció del ferrocarril d’actuar amb “opacitat”. Van assenyalar que el consell d’administració “no dóna informació de res” i que “la seva actitud passiva obstaculitza l’operació”. 

Tots dos representants varen afirmar, a més, que diversos consellers del ferrocarril tenen “conflictes d’interessos” perquè “des de la seva posició actuen en benefici propi o de les seves empreses” i varen deixar caure que “alguns contractes sempre van a parar a les mateixes empreses externes”. De Ros i Goenechea varen afirmar que les accions que adquireix el ferrocarril en aplicació del dret d’adquisició preferent “no van a l’autocartera de l’empresa, sinó que se les reparteixen els membres del consell d’administració”, cosa que “és molt fosc”.

El termini que s’han donat els promotors de l’OPA al ferrocarril conclou la propera setmana, tot i que no descarten allargar-lo uns mesos més. Aquest diumenge, al Gran Hotel, entre les 9 i les 12 hores, es realitzarà la darrera jornada informativa.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a