Diari digital de la comarca de Sóller
Dimarts, 14 de juliol de 2020   |   11:52
 
Enquesta  
T’agrada el projecte de peatonalitzar la Gran Via i crear un vial peatonal per accedir fins a l’aparcament públic de Cetre?


No
 
El barco a Port Vendres diumenge passat
02/06/2020 | 16:22
El ressorgir del Miguel Caldentey
saveu.cat

L'arribada a aigües de Port Vendres va ser un símbol per a la goleta Miguel Caldentey. Les autoritats del municipi agermanat amb Sóller donaren la benvinguda a l'embarcació que ha assolit la primera fase de la llarga restauració a la que es sotmet que li ha permès navegar.

Més de cent anys després del seva primera avarada i una història plena d'esdeveniments, la goleta Miguel Caldentey està a punt de començar la seva nova vida. El vaixell, classificat com a monument històric a França, ha arribat a Portvendres, als Pirineus Orientals per a una segona fase de restauració.

El Miguel Caldentey és un pailebot construït a les drassanes Llompart de Palma l’any 1913. Fou un dels darrers pailebots construïts a l’illa i se’l va destinar al transport dels productes de Sóller, als ports de Barcelona, València, Alacant, Seta, Marsella, Palamós i altres.

L’any 1973 deixa el transport de cabotatge, i fins al 2008 té una vida molt agitada: canvia diverses vegades de propietat (alguna de les quals de titularitat pública), també de lloc (és venut al Rosselló), d’activitat i de nom. Cal destacar d’aquesta època el nom de “Principat de Catalunya” i el títol de “Monument històric” atorgat pel Govern francès.

L’any 2007, en un moment en què es trobava en un estat lamentable després de ser abandonat al port de Canet del Rosselló, diverses persones (com Henri Sicre i Gildàs Girodeau) i entitats donen el crit d’alarma i desperten l’interès per la recuperació d’aquest pailebot.

Es crea l’Association pailebot Miguel Caldentey (es retorna al nom original) amb l’objectiu de fer-se càrrec de restaurar-lo perquè torni a navegar i oferir-li una altra vida. Amb aquesta finalitat és portat a la riba del canal de La Robine (Mandirac, Narbona), on el 2008 comencen els treballs de recuperació i restauració a càrrec de Yann Pajot, mestre d’aixa al capdavant de la drassana Chantier de Charpenterie Marine del Parc Natural Regional de Narbonne.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a